خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/28 - 14:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی,کمیسیون ها
بیاتی در تشریح نشست امروز کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس:

بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها در کمیسیون پایان یافت/ اصلاح موادی از طرح تشکیل سازمان ملی مهاجرت

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به تصویب کمیسیون رسید و در دستورکار مجلس قرار گرفت.

ولی الله بیاتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ در تشریح نشست امروز ( چهارشنبه 28 شهریور ماه ) کمیسیون امورداخلی کشور و  شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به تصویب کمیسیون رسید و در دستورکار مجلس قرار گرفت که در این خصوص این طرح برای اظهار نظر نمایندگان بارگذاری شد تا در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در این جلسه بحث تاسیس سازمان ملی مهاجرت بود که در جلسات گذشته تعدادی از مواد این طرح مورد  بررسی و تصویب قرار گرفته بود و دراین جلسه نیز تعداد دیگری از مواد این طرح بررسی و تصویب شد.

وی افزود: با توجه به مهم بودن این موضوع، نمایندگانی از وزارت اطلاعات، وزارت کشور، سازمان اطلاعات سپاه و مرکز پژوهش ها در این نشست حضور داشتند و نقطه نظرات آنها نیز در این خصوص اتخاذ شد.

بیاتی اضافه کرد: از جمله مواردی که در این نشست بررسی شد، تشکیل شورای هماهنگی در کشور و در استان بود که برای کشور با 18 عضو از جمله مسئولان اجرایی کشور و وزرا مربوطه است همچنین در سطح استان نیز از  8 عضو تشکیل می شود که در این شوراها مواردی از جمله مدت زمان اقامت، نوع خدمات ارائه شده به مهاجران، تعیین تکلیف مهاجران ساکن در کشور، تعیین تکلیف اتباع غیرمجاز در کشور و دادن مجوز یا اخراج مهاجران و سایر موارد مورد بررسی و نظرنهایی قرار می گیرد.

این نماینده مجلس در دوره دوازدهم بیان کرد: همچنین دراین طرح، مهاجران به 4 دسته افرادی که برای اشتغال به کشور وارد شدند، افراد نخبه، سرمایه گذاران و افرادی که نظام از آنها استفاده می کند، تقسیم می شوند که برای بررسی اعطای مجوز به این افراد مجدد جهت بررسی کارشناسان به کارگروه ها ارجاع شد و در جلسات آتی به سرانجام خواهد رسید./

پایان پیام

  • کد خبر : 383650
کلمات کلیدی
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار